טיפים לניקוי וילונות

בלי שנשים לב, לאורך זמן סופגים הוילונות כתמי אבק שונים, הן מתוך הבית והן מחוצה לו. כתמי האבק גורמים לוילון המבריק שלנו להיראות ישן ומלוכלך, באופן כזה שעלול להעיב על היופי שלו ולפגוע גם ביופי של החדר בו הוא מותקן. לכן אנחנו צריכים לשמור על וילונות נקיים, ללא כתמים וללא אבק.

איך מנקים וילונות?

באפשרותנו שתי אופציות, הראשונה, היא לשלוח את הוילונות לניקוי אצל חברה מקצועית, אחת לכמה זמן, דבר שיכול לעלות לנו לא מעט. מה שכן, ניתן להזמין חברת ניקוי שתגיע אלינו הביתה ותבצע את הניקוי כולו אצלנו. דבר שיחסוך מאיתנו זמן ועלויות נסיעה. האופציה השנייה היא ללמוד כיצד לעשות את זה בעצמנו, בצורה נכונה על פי סוג הבד של הוילון. במאמר זה נציג בפניכם שורה של טיפים לניקוי וילונות בהתאם לסוג הבד שלו.

טיפים נבחרים לניקוי וילונות:

  • לא כל בד יכול לעבור כביסה, מאחר ויש בדים שעלולים להיהרס במכונת כביסה. לכן בעת רכישת הוילון יש לקבל הוראות מדויקות האם הבד יכול לעבור כביסה ואם לא, כיצד ניתן לנקות אותו.
  • חשוב לקבל הוראות גם לגבי סבון שמתאים לבד, וכשקונים סבון לניקוי וילונות, יש לוודא שהוא אכן מתאים לבד שלנו.
  • ישנם בדים שעברו תהליך של הרתחה לפני עיבוד. בדים שלא עברו תהליך כזה, עלולים להתכווץ בעת הכביסה.
  • במידה ומחליטים לנקות את הבד באופן ידני, יש להסיר אותו מהמוט תחילה ואז לנקות אותו. זה יקל על התהליך וגם זה הרבה יותר בטיחותי. יש לוודא שהבד עירום לגמרי כשמכניסים אותו למקום או מנקים אותו באופן ידני.
  • מומלץ לנקות את הוילונות אחת לכמה חודשים. הוילונות יישמרו טוב יותר אם הם יהיו נקיים, וכך הם גם ישמרו על החדר בכלל ועל הרהיטים השונים בפרט, אם הם יהיו נקיים בעצמם.

איזו כביסה מתאימה לבדים השונים

פשתן וכותנה – וילונות עשויים פשתן או כותנה, יש לנקות בניקוי יבש. בדי טקסטיל עדינים (משי) – מומלץ לנקות באופן ידני. בד סינתטי – יש לכבס בארבעים מעלות במכונת כביסה. וילון רשת או חוטים – לנקות באופן ידני. וילון רומי – מומלץ להזמין איש מקצוע שיבצע את הניקוי באמצעות מכונת קיטור. וילונות פלסטיים – ניתן לנקות באמצעות מטלית לחה.

איזו כביסה מתאימה לבדים השונים

שלב ראשון – אחרי שמסירים אותו מהמוט, זה משירים אותו במין למשך 24 שעות, רצוי עם סבון עדין לכביסה.
שלב שני – מבצעים כיבוס עדין ביד, עם סבון כביסה ומי ברז רגילים. על מנת לבחון את מידת היעילות של הסבון על הוילון, מומלץ לנקות חלק קטן ממנו בעזרת הסבון, באזור שלא נראה לעין. כך נוכל לדעת האם יש הסבון משפיע על הבד והאם הוא גורם לו נזק או לא.
שלב שלישי – מניחים את הוילון לייבוש על חבל כביסה בצורה עדינה. מומלץ לתלות את הוילון על גבי חתיכת בד על מנת שלא יישארו עליו כתמים.
שלב רביעי – מניחים אותו משטח ישר ומגהצים בטמפרטורה נמוכה. אם מדובר בבד משי, עדיף להניח בד בינו לבין המגהץ.
שלב חמישי – תולים את הוילון במקומו, לא לפני שמנקים גם את המסילות וגם את המוט עליו הוא תלוי.